Skocz do zawartości
Alt Text!

Partnerzy

Gosetti
Pukawka
GoBoosting

[ZAMKNIĘTY] Samochody z najgorszym przyspieszeniem do setki – TOP 10


szymequuuuuu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Weteran
Weteran

Sprint od 0 do 100 km/hi to wartość, która budzi ogromne emocje wśród entuzjastów motoryzacji. Oczywiście, im krótszy czas potrzebny do osiągnięcia 100 km/h, tym większa euforia fanów, a dla producenta powody do dumy. Jednak na rynku jest mnóstwo pojazdów, których kierowcy muszą bardzo długo czekać aż strzałka prędkościomierza dotrze do magicznej liczby "100".

Galeria przedstawia modele w kolejności od najgorszego (najbardziej dynamicznego) do najlepszego (najmniej dynamicznego). Zatem dla zwycięzcy mamy złą wiadomość – jeżeli jest na pierwszym miejscu, to oznacza, że "setkę" uzyskuje w wyjątkowo luzackim tempie.

10. Toyota Aygo

10. Toyota Aygo

 Toyota Aygo obecnej generacji w sprzedaży jest od 2014 roku, ale obecny wygląd to zasługa liftingu przeprowadzonego w 2018 roku. Auto występuje w 3- i 5-drzwiowej wersji, a ceny startują od 40 900 zł. Toyota Aygo dostępna jest z jednym, benzynowym silnikiem 1.0, który generuje 72 KM oraz 93 Nm. Do wyboru jest 5-biegowa, manualna skrzynia lub bezstopniowe CVT. To ta druga przekładnia jest winna słabej dynamiki pojazdu. Podczas, gdy z manualną skrzynią auto uzyskuje setkę po 13,8 s, to z bezstopniową dopiero po 15,2 s

9. Volkswagen Polo

9. Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 6. generacji w sprzedaży jest od 2017 roku. Samochód występuje tylko z 5-drzwiowym nadwoziem, a silniki (tylko benzynowe) mają moc od 80 KM do 150 KM. Ceny pojazdu startują od 63 290 zł. 

W najsłabszej wersji Volkswagen Polo ma wolnossący silnik 1.0 MPI generujący 80 KM i 93 Nm, a napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą 5-biegowej, manualnej skrzyni. Przyspieszenie 0-100 km/h – 15,4 s

8. Volkswagen up!

8. Volkswagen up!

Volkswagen up! jest na rynku już od 2011 roku. Samochód występuje z 3- oraz 5-drzwiowym nadwoziem i z dwoma, benzynowymi silnikami do wyboru – o mocy 65 KM lub 115 KM. Ceny zaczynają się od 53 990 zł. Volkswagen up! z bazowym silnikiem 1.0 ma 65 KM i 91 NM, a moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła za pomocą 5-stopniowej, ręcznej skrzyni. Tak skonfigurowany pojazd setkę uzyskuje po 15,6 s

7. Kia Picanto

7. Kia Picanto

Kia Picanto 3. generacji na rynku jest od 2017 r., ale w 2020 r. samochód doczekał się modernizacji. Auto można mieć z silnikiem 1.0 DPI o mocy 67 KM lub 1.2 DPI/84 KM. Ceny zaczynają się od 39 990 zł. 

Kia Picanto 1.0 DPI ma moc 67 KM i moment obrotowy o wartości 118 Nm. Z silnikiem współpracuje 5-biegowa, manualna skrzynia, a w zakresie 0-100 km/h pojazd rozpędza się w 15,7 s

6. Mitsubishi Space Star

6. Mitsubishi Space Star

Mitsubishi Space Star, które oferowane jest od 2013 r. w 2020 r. doczekało się drugiego liftingu. Samochód dostępny jest z jednym 72-konnym benzyniakiem, a ceny startują od 38 990 zł

6. Mitsubishi Space Star

Mitsubishi Space Star ma pod maską benzyniaka 1.2, który generuje 71 KM oraz 102 Nm. Silnik współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną lub z bezstopniową przekładnią (CVT). W pierwszej konfiguracji setkę uzyskuje się po 14,1 s, a w drugiej dopiero po 15,8 s

5. Skoda Fabia

5. Skoda Fabia

Skoda Fabia 3. generacji oferowana jest od 2014 roku i występuje jako hatchback oraz kombi. W obu wersjach do wyboru są trzy benzyniaki o mocy: 60 KM, 95 KM lub 110 KM. Ceny hatchbacka zaczynają się od 47 800 zł, a kombi od 50 300 zł. W przypadku Skody Fabii w naszym rankingu uwzględniliśmy wersję kombi, bo to ona z silnikiem 1.0 MPI generującym 60 KM i 95 Nm (skrzynia man. 5) jest mniej dynamiczna. Podczas gdy hatchback uzyskuje setkę po 16,4 s, to kombi po 16,6 s

4. Dacia Sandero

4. Dacia Sandero

Dacia Sandero w najnowszym, trzecim wydaniu zadebiutowała w 2020 roku. Oprócz tradycyjnego hatchbacka w ofercie jest również podwyższona odmiana Stepway. Do wyboru są benzyniaki o mocy 65 vKM, 90 KM lub 100 KM (LPG). Ceny od 41 900 zł. Dacia Sandero w bazowej odmianie ma silnik 1.0 SCe, który generuje 65 KM i 95 Nm oraz współpracuje z manualną, 5-biegową skrzynią. Tak skonfigurowane Sandero setkę uzyskuje po 16,7 s

 3. Renault Clio

3. Renault Clio

Renault Clio 5. generacji to stosunkowo młody gracz, bo na rynku pojawiło się w 2019 roku. Samochód występuje z benzyniakami o mocy: 65 KM, 90 KM lub 100 KM (LPG) oraz jako 140-konna hybryda. Ceny pojazdu zaczynają się od 52 400 zł.Renault Clio w bazowej wersji występuje z takim samym silnikiem, jak zajmująca 4. miejsce Dacia Sandero. To oznacza, że pod maską mamy 65 KM i 95 Nm, a napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą 5-biegowej, ręcznej przekładni. Przyspieszenie w zakresie 0-100 km/h – 17,1 s

2. Hyundai i10

2. Hyundai i10

Hyundai i10 3. generacji na rynku jest od 2019 roku. Koreański, 5-drzwiowy hatchback występuje z benzyniakami o mocy 67 KM, 84 KM lub 100 KM. Ceny zaczynają się od 41 300 zł (promocja). Hyundai i10 w wersji 1.0 MPI ma benzynowy silnik, który generuje 67 KM i 96 Nm. Do wyboru jest wersja z manualną, 5-biegową skrzynią, która setkę uzyskuje po 14,8 s lub z 5-stopniowym automatem, a w tym przypadku 100 km/h osiąga się dopiero po 17,8 s.

1. Dacia Spring

1. Dacia Spring

Dacia Spring do sprzedaży weszła w 2021 roku i to jedyne w naszym rankingu auto z elektrycznym napędem o mocy 45 KM. W aucie zamontowano akumulator o pojemności 27,4 kWh, a maksymalny zasięg wynosi 305 km. Ceny starują od 76 900 zł.

1. Dacia Spring

Dacia Spring to tegoroczny debiutant, który wygrał  ranking. Samochód ma elektryczny silnik generujący 45 KM i 125 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h – 19,1 s.

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Aby korzystać z naszego forum musisz zaakceptować nasz regulamin: Regulamin